Beleidsadviseur Sociaal Domein
Ben jij die professioneel eigenwijze en enthousiaste beleidsadviseur die dé verbindende factor is tussen mondige burgers, bestuurders, collega’s en de te bereiken doelen? Sta je open voor verdieping, verbreding en vrijheid?
Wij maken graag kennis!
Geplaatst op: 12 juni 2023
Wat ga je doen?
Jij houdt je bezig met het schrijven van verordeningen en beleidsregels. Om de behaalde doelstellingen te realiseren onderhoud je korte lijnen met maatschappelijke netwerkpartners zoals: de wethouder, samenwerkingspartners, uitvoerende collega’s en leveranciers. Je bent onder andere verantwoordelijk voor:
- Ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van het participatiebeleid binnen het sociaal domein;
- onderhouden van het netwerk met lokale- en regionale organisaties;
- beoordelen van subsidieaanvragen en bewaken van het budget;
- beheren van diverse accounts voor verschillende onderdelen van de participatiewet en werk & inkomen;
- initiëren van verbetervoorstellen;
- effectief inzetten van de beschikbare middelen en het bewaken en evalueren van de vastgestelde kaders;
- deelnemen aan overleggroepen en begeleiden van verschillende opdrachten/projecten.
Wie ben jij?
Jij bent enthousiast, pro-actief en resultaatgericht. Communicatief ben je sterk en beschik je over een open en verbindende houding. Daarbij, deel jij graag jouw inhoudelijke expertise. Je staat open voor verdieping, verbreding en vrijheid. Je beschikt daarnaast over:
- Relevante opleiding op HBO werk- en denkniveau;
- ruime ervaring als beleidsadviseur in het sociaal domein en je hebt feeling met de aandachtsgebieden: Beschermd wonen, Maatschappelijke opvang, Zorg en Veiligheid of Participatie;
- ruime ervaring met het bewegen in een bestuurlijke en politiek gevoelige omgeving;
- ervaring met het begeleiden van junior medewerkers;
- aantoonbare ervaring in het trekken en oplossen van maatschappelijke vraagstukken;
- uitstekende netwerkskills;
- sterke communicatieve vaardigheden: je weet hoe je in samenspraak met partners en inwoners tot beleid komt;
- een beschikbaarheid van 28-32 uur per week.




Wie zijn wij?
NOVÉMBER. doet dingen net even anders. We zijn goudeerlijk en bijzonder transparant. Bijten ons vast en laten niet meer los. Wij gaan voor professioneel advies inclusief persoonlijke aandacht. Wij zijn een snelgroeiende recruitmentclub die landelijk werkt vanuit 3 vestigingen. Den Haag, Haarlem en Amsterdam. Onze focus ligt op detacheren en werving & selectie. Met een flinke dosis enthousiasme en daadkracht brengen we de juiste mensen samen én samen brengen we mensen verder.

Vragen? Stel ze aan Sanne
Wat ga je doen?
Jij houdt je bezig met het schrijven van verordeningen en beleidsregels. Om de behaalde doelstellingen te realiseren onderhoud je korte lijnen met maatschappelijke netwerkpartners zoals: de wethouder, samenwerkingspartners, uitvoerende collega’s en leveranciers. Je bent onder andere verantwoordelijk voor:
- Ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van het participatiebeleid binnen het sociaal domein;
- onderhouden van het netwerk met lokale- en regionale organisaties;
- beoordelen van subsidieaanvragen en bewaken van het budget;
- beheren van diverse accounts voor verschillende onderdelen van de participatiewet en werk & inkomen;
- initiëren van verbetervoorstellen;
- effectief inzetten van de beschikbare middelen en het bewaken en evalueren van de vastgestelde kaders;
- deelnemen aan overleggroepen en begeleiden van verschillende opdrachten/projecten.
Wie ben jij?
Jij bent enthousiast, pro-actief en resultaatgericht. Communicatief ben je sterk en beschik je over een open en verbindende houding. Daarbij, deel jij graag jouw inhoudelijke expertise. Je staat open voor verdieping, verbreding en vrijheid. Je beschikt daarnaast over:
- Relevante opleiding op HBO werk- en denkniveau;
- ruime ervaring als beleidsadviseur in het sociaal domein en je hebt feeling met de aandachtsgebieden: Beschermd wonen, Maatschappelijke opvang, Zorg en Veiligheid of Participatie;
- ruime ervaring met het bewegen in een bestuurlijke en politiek gevoelige omgeving;
- ervaring met het begeleiden van junior medewerkers;
- aantoonbare ervaring in het trekken en oplossen van maatschappelijke vraagstukken;
- uitstekende netwerkskills;
- sterke communicatieve vaardigheden: je weet hoe je in samenspraak met partners en inwoners tot beleid komt;
- een beschikbaarheid van 28-32 uur per week.




Wie zijn wij?
NOVÉMBER. doet dingen net even anders. We zijn goudeerlijk en bijzonder transparant. Bijten ons vast en laten niet meer los. Wij gaan voor professioneel advies inclusief persoonlijke aandacht. Wij zijn een snelgroeiende recruitmentclub die landelijk werkt vanuit 3 vestigingen. Den Haag, Haarlem en Amsterdam. Onze focus ligt op detacheren en werving & selectie. Met een flinke dosis enthousiasme en daadkracht brengen we de juiste mensen samen én samen brengen we mensen verder.

Vragen? Stel ze aan Sanne
Ga de uitdaging aan
Stap 1. Kennismaken
Wie ben je? Wat zijn je wensen? En waar ben je goed in? We willen alles van je weten. Om zo een goed beeld van jouw totaalplaatje te krijgen. Dat doen we tijdens een intake. Digitaal. Of bij ons op kantoor.
Stap 2. Inventariseren
We bekijken je cv en de mogelijkheden in de markt. Vinden we een match? Soms vragen we je een motivatiebrief te schrijven. Of een referentie van een vorige werkgever aan te leveren.
Stap 3. Introduceren
Het moment van de waarheid. We introduceren jouw profiel bij de opdrachtgever. Klopt vraag en aanbod? Hier ligt de kracht van NOVÉMBER. De perfecte match maken.
Stap 4. Plaatsing
Goed nieuws! Je mag van start bij de opdrachtgever. NOVÉMBER. maakt de administratie in orde. Zodat jij je kunt focussen op je nieuwe opdracht. Ben je er klaar voor?