Casemanager Werk

  • HBO
  • Vast / Tijdelijk
  • Noord-Holland
  • HBO
  • Vast / Tijdelijk
  • Noord-Holland

Als Casemanager Werk ben je niet alleen vakkundig in het naleven van wet- en regelgeving, maar ook bedreven in het voeren van betekenisvolle gesprekken die deuren openen naar nieuwe mogelijkheden. Jij staat aan de frontlinie van de arbeidsmarkt, waar jouw regie, netwerktalent en innovatieve aanpak het verschil maken. Lees de volledige vacature.


Geplaatst op: 21 november 2023

Wat ga je doen?

Als casemanager Werk die zich bezighoudt met de klanten die een indicatie Banenafspraak hebben, handel je snel en accuraat de aanvragen loonkostensubsidie af zodat tijdig de subsidie aan werkgever wordt uitbetaald. Je bent alert op (onverwachtse) wijzigingen en indexeringen en vraagt opheldering waar nodig. Je stelt rapportages en beschikkingen op en houdt hierbij rekening met de wet- en regelgeving rondom de loonkostensubsidie, de Participatiewet & het beleid van de gemeente.

Daarnaast voer je al in het aanvraagproces gesprekken met je klanten (die een arbeidsbeperking hebben). Deze gesprekken zijn gericht zijn op het vinden van een passend traject gericht op arbeid. Samen met de klant inventariseer je de mogelijke belemmeringen op het gebied van inkomensverwerving en plaatst deze in het perspectief van mogelijkheden.

Je maakt afspraken over gerichte vervolgacties, waarbij je van de klant de maximale inspanning vraagt: alles wat hij/zij op eigen kracht kan doen om werk te vinden en/of problemen op te lossen verplicht je hem/haar om ook daadwerkelijk te doen. Je bent regisseur en bewaakt het nakomen van de gemaakte afspraken. Samen onderzoek je welke activiteiten nodig zijn in het proces om tot een passende match te komen bij een werkgever. Daarbij sluit je bij voorkeur aan bij de wensen en ambities van de klant om zo de kans-van-slagen te vergroten.

De taken als casemanager Werk bestaan uit:

  • Tijdig afhandelen van de aanvragen/wijzigingen/beëindigingen voor loonkostensubsidie naar loonwaarde;
  • Voeren van (werk-)gesprekken met klanten en trajectpartners;
  • Stellen van diagnose en uitdiepen van de klantsituatie volgens het brede gesprek;
  • Regisseren en monitoren van de trajectuitvoering door derden;
  • Ontwikkelen en onderhouden van netwerken;
  • Initiëren en (mede) ontwikkelen van nieuwe producten en werkmethodieken;
  • Het behalen van beoogde resultaten (op uitstroom en afhandeltermijnen);
  • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;
  • Geven van voorlichting over rechten en plichten;
  • Het signaleren van kansen en risico’s;
  • Tijdig en nauwkeuring vastlegging in Civision Samenlevingszaken;
  • Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende.


Wie ben jij?

Je hebt affiniteit met de doelgroep Banenafspraak en begrijpt het belang van werkgevers om tijdig duidelijkheid te hebben over de loonkostensubsidie en begeleidingsmogelijkheden van een klant. 

Jij brengt de klanten in beweging en combineert daarbij jouw enthousiasmerende vermogen met zakelijkheid: je maakt heldere afspraken met de klant over wat je van hem/haar verwacht en stuurt op het nakomen van deze afspraken. Je schroomt niet om maatregelen te nemen als de klant bewust de gemaakte afspraken niet nakomt. Ook zorg je voor goede afspraken met de re-integratiepartners en monitor je hierop. Je laat je niet uit het veld slaan en bereikt je doel.

Jouw overtuigingskracht, creativiteit, maar ook jouw zelfstandigheid en flexibele werkstijl inspireren zowel jouw klanten als je collega’s.

In een team, waar een prettige en informele werksfeer heerst, neem je de ruimte om je deskundigheid en vaardigheden te delen en te leren van de expertise van je collega’s. Verantwoordelijkheid, werken in teamverband, plannen en organiseren zijn jou op het lijf geschreven.

Jij beschikt over:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • 2 jaar werkervaring met begeleiding van de doelgroep Banenafspraak opgedaan in de afgelopen 5 jaar.


Wie zijn wij?

NOVÉMBER. doet dingen net even anders. We zijn goudeerlijk en bijzonder transparant. Bijten ons vast en laten niet meer los. Wij gaan voor professioneel advies inclusief persoonlijke aandacht. Wij zijn een snelgroeiende recruitmentclub die landelijk werkt vanuit 3 vestigingen Amsterdam, Den Haag en Groningen. Onze focus ligt op detacheren en werving & selectie. Met een flinke dosis enthousiasme en daadkracht brengen we de juiste mensen samen én samen brengen we mensen verder.

Vragen? Stel ze aan Morgan

Hallo Casemanager Werk

Word jij onze nieuwe collega?

Deel deze vacature

Wat ga je doen?

Als casemanager Werk die zich bezighoudt met de klanten die een indicatie Banenafspraak hebben, handel je snel en accuraat de aanvragen loonkostensubsidie af zodat tijdig de subsidie aan werkgever wordt uitbetaald. Je bent alert op (onverwachtse) wijzigingen en indexeringen en vraagt opheldering waar nodig. Je stelt rapportages en beschikkingen op en houdt hierbij rekening met de wet- en regelgeving rondom de loonkostensubsidie, de Participatiewet & het beleid van de gemeente.

Daarnaast voer je al in het aanvraagproces gesprekken met je klanten (die een arbeidsbeperking hebben). Deze gesprekken zijn gericht zijn op het vinden van een passend traject gericht op arbeid. Samen met de klant inventariseer je de mogelijke belemmeringen op het gebied van inkomensverwerving en plaatst deze in het perspectief van mogelijkheden.

Je maakt afspraken over gerichte vervolgacties, waarbij je van de klant de maximale inspanning vraagt: alles wat hij/zij op eigen kracht kan doen om werk te vinden en/of problemen op te lossen verplicht je hem/haar om ook daadwerkelijk te doen. Je bent regisseur en bewaakt het nakomen van de gemaakte afspraken. Samen onderzoek je welke activiteiten nodig zijn in het proces om tot een passende match te komen bij een werkgever. Daarbij sluit je bij voorkeur aan bij de wensen en ambities van de klant om zo de kans-van-slagen te vergroten.

De taken als casemanager Werk bestaan uit:

  • Tijdig afhandelen van de aanvragen/wijzigingen/beëindigingen voor loonkostensubsidie naar loonwaarde;
  • Voeren van (werk-)gesprekken met klanten en trajectpartners;
  • Stellen van diagnose en uitdiepen van de klantsituatie volgens het brede gesprek;
  • Regisseren en monitoren van de trajectuitvoering door derden;
  • Ontwikkelen en onderhouden van netwerken;
  • Initiëren en (mede) ontwikkelen van nieuwe producten en werkmethodieken;
  • Het behalen van beoogde resultaten (op uitstroom en afhandeltermijnen);
  • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;
  • Geven van voorlichting over rechten en plichten;
  • Het signaleren van kansen en risico’s;
  • Tijdig en nauwkeuring vastlegging in Civision Samenlevingszaken;
  • Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende.


Wie ben jij?

Je hebt affiniteit met de doelgroep Banenafspraak en begrijpt het belang van werkgevers om tijdig duidelijkheid te hebben over de loonkostensubsidie en begeleidingsmogelijkheden van een klant. 

Jij brengt de klanten in beweging en combineert daarbij jouw enthousiasmerende vermogen met zakelijkheid: je maakt heldere afspraken met de klant over wat je van hem/haar verwacht en stuurt op het nakomen van deze afspraken. Je schroomt niet om maatregelen te nemen als de klant bewust de gemaakte afspraken niet nakomt. Ook zorg je voor goede afspraken met de re-integratiepartners en monitor je hierop. Je laat je niet uit het veld slaan en bereikt je doel.

Jouw overtuigingskracht, creativiteit, maar ook jouw zelfstandigheid en flexibele werkstijl inspireren zowel jouw klanten als je collega’s.

In een team, waar een prettige en informele werksfeer heerst, neem je de ruimte om je deskundigheid en vaardigheden te delen en te leren van de expertise van je collega’s. Verantwoordelijkheid, werken in teamverband, plannen en organiseren zijn jou op het lijf geschreven.

Jij beschikt over:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • 2 jaar werkervaring met begeleiding van de doelgroep Banenafspraak opgedaan in de afgelopen 5 jaar.


Wie zijn wij?

NOVÉMBER. doet dingen net even anders. We zijn goudeerlijk en bijzonder transparant. Bijten ons vast en laten niet meer los. Wij gaan voor professioneel advies inclusief persoonlijke aandacht. Wij zijn een snelgroeiende recruitmentclub die landelijk werkt vanuit 3 vestigingen Amsterdam, Den Haag en Groningen. Onze focus ligt op detacheren en werving & selectie. Met een flinke dosis enthousiasme en daadkracht brengen we de juiste mensen samen én samen brengen we mensen verder.

Vragen? Stel ze aan Morgan

Hallo Casemanager Werk

Word jij onze nieuwe collega?

Deel deze vacature

Ga de uitdaging aan

Stap 1. Kennismaken

Wie ben je? Wat zijn je wensen? En waar ben je goed in? We willen alles van je weten. Om zo een goed beeld van jouw totaalplaatje te krijgen. Dat doen we tijdens een intake. Digitaal. Of bij ons op kantoor.

Stap 2. Inventariseren

We bekijken je cv en de mogelijkheden in de markt. Vinden we een match? Soms vragen we je een motivatiebrief te schrijven. Of een referentie van een vorige werkgever aan te leveren.

Stap 3. Introduceren

Het moment van de waarheid. We introduceren jouw profiel bij de opdrachtgever. Klopt vraag en aanbod? Hier ligt de kracht van NOVÉMBER. De perfecte match maken.

Stap 4. Plaatsing

Goed nieuws! Je mag van start bij de opdrachtgever. NOVÉMBER. maakt de administratie in orde. Zodat jij je kunt focussen op je nieuwe opdracht. Ben je er klaar voor?