Wat ga je doen?
Als medewerker Basisregistratie Personen (BRP) en nationaliteit hou je je bezig met alles rondom de Nederlandse nationaliteit. Jij behandelt verzoeken van inwoners die Nederlander willen worden (optie- en naturalisatieverzoeken). De buitenlandse brondocumenten die hierbij eventueel worden overgelegd beoordeel jij op echtheid en bruikbaarheid.
Maar, in jouw functie hou jij je niet alleen bezig met de inwoners van jouw gemeente. Nederlanders die woonachtig zijn in het buitenland kunnen bij de gemeente een Nederlands reisdocument aanvragen. Jij toets of de aanvrager nog in het bezit is van de Nederlandse nationaliteit en zorgt ervoor dat het reisdocument op basis van een compleet dossier wordt verstrekt.
Daarnaast lever je een bijdrage aan het verbeteren van de dienstverlening doordat je knelpunten tijdig signaleert en verbetervoorstellen doet vanuit de praktijk en fungeer je als klankbord voor de medewerkers burgerzaken. Wellicht doen ze een beroep op jouw expertise als een burger de 3e vermissing in vijf jaar doorgeeft van zijn paspoort?
Een verdere greep uit jouw takenpakket:
- Uitvoeren van backoffice werkzaamheden in het Reisdocumenten Aanvraag- en Archiefstation;
- Behandelen van opnames in het register paspoortsignaleringen door middel van dossieraanleg;
- Doorlopen van de procedure voor het opleggen van een bestuurlijke boete bij niet-naleving van de wet BRP;
- Het signaleren van woonfraude of onjuiste adresgegevens;
- Behandelen van een verzoek van een derde (bv. notaris of advocaat) tot het verkrijgen van gegevens uit de BRP.
Wie ben jij?
Voor deze rol zoeken wij een kandidaat die in het bezit is van:
- MBO4/ HBO werk- en denkniveau;
- Aantoonbare burgerzakenervaring;
- Ervaring met het nationaliteitsrecht in het kader van optie- en naturalisatieverzoeken is een pre, evenals het werken bij een grensgemeente.
Onmisbare competenties voor deze functie zijn:
- Oog voor detail: Altijd nauwkeurig en effectief omgaan met belangrijke informatie;
- Vakbekwaamheid: Zelfstandig werken volgens professionele standaarden en constant groeien in je vakgebied;
- Klantgerichtheid: Luisteren naar en handelen naar de wensen van klanten, zonder eigenbelang voorop te stellen;
- Goede communicatie: Heldere taal gebruiken en je aanpassen aan het niveau van je gesprekspartner;
- Teamspeler: Effectief samenwerken voor een gezamenlijk doel, zelfs als het geen direct persoonlijk belang dient;
- Verantwoordelijkheid: Altijd verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties, die van je collega's en voor de organisatie.
Je bent 36 uur per week beschikbaar.
Wie zijn wij?
NOVÉMBER. doet dingen net even anders. We zijn goudeerlijk en bijzonder transparant. Bijten ons vast en laten niet meer los. Wij gaan voor professioneel advies inclusief persoonlijke aandacht. Wij zijn een snelgroeiende recruitmentclub die landelijk werkt vanuit 3 vestigingen Amsterdam, Den Haag en Groningen. Onze focus ligt op detacheren en werving & selectie. Met een flinke dosis enthousiasme en daadkracht brengen we de juiste mensen samen én samen brengen we mensen verder.
Vragen? Stel ze aan Gio
Wat ga je doen?
Als medewerker Basisregistratie Personen (BRP) en nationaliteit hou je je bezig met alles rondom de Nederlandse nationaliteit. Jij behandelt verzoeken van inwoners die Nederlander willen worden (optie- en naturalisatieverzoeken). De buitenlandse brondocumenten die hierbij eventueel worden overgelegd beoordeel jij op echtheid en bruikbaarheid.
Maar, in jouw functie hou jij je niet alleen bezig met de inwoners van jouw gemeente. Nederlanders die woonachtig zijn in het buitenland kunnen bij de gemeente een Nederlands reisdocument aanvragen. Jij toets of de aanvrager nog in het bezit is van de Nederlandse nationaliteit en zorgt ervoor dat het reisdocument op basis van een compleet dossier wordt verstrekt.
Daarnaast lever je een bijdrage aan het verbeteren van de dienstverlening doordat je knelpunten tijdig signaleert en verbetervoorstellen doet vanuit de praktijk en fungeer je als klankbord voor de medewerkers burgerzaken. Wellicht doen ze een beroep op jouw expertise als een burger de 3e vermissing in vijf jaar doorgeeft van zijn paspoort?
Een verdere greep uit jouw takenpakket:
- Uitvoeren van backoffice werkzaamheden in het Reisdocumenten Aanvraag- en Archiefstation;
- Behandelen van opnames in het register paspoortsignaleringen door middel van dossieraanleg;
- Doorlopen van de procedure voor het opleggen van een bestuurlijke boete bij niet-naleving van de wet BRP;
- Het signaleren van woonfraude of onjuiste adresgegevens;
- Behandelen van een verzoek van een derde (bv. notaris of advocaat) tot het verkrijgen van gegevens uit de BRP.
Wie ben jij?
Voor deze rol zoeken wij een kandidaat die in het bezit is van:
- MBO4/ HBO werk- en denkniveau;
- Aantoonbare burgerzakenervaring;
- Ervaring met het nationaliteitsrecht in het kader van optie- en naturalisatieverzoeken is een pre, evenals het werken bij een grensgemeente.
Onmisbare competenties voor deze functie zijn:
- Oog voor detail: Altijd nauwkeurig en effectief omgaan met belangrijke informatie;
- Vakbekwaamheid: Zelfstandig werken volgens professionele standaarden en constant groeien in je vakgebied;
- Klantgerichtheid: Luisteren naar en handelen naar de wensen van klanten, zonder eigenbelang voorop te stellen;
- Goede communicatie: Heldere taal gebruiken en je aanpassen aan het niveau van je gesprekspartner;
- Teamspeler: Effectief samenwerken voor een gezamenlijk doel, zelfs als het geen direct persoonlijk belang dient;
- Verantwoordelijkheid: Altijd verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties, die van je collega's en voor de organisatie.
Je bent 36 uur per week beschikbaar.
Wie zijn wij?
NOVÉMBER. doet dingen net even anders. We zijn goudeerlijk en bijzonder transparant. Bijten ons vast en laten niet meer los. Wij gaan voor professioneel advies inclusief persoonlijke aandacht. Wij zijn een snelgroeiende recruitmentclub die landelijk werkt vanuit 3 vestigingen Amsterdam, Den Haag en Groningen. Onze focus ligt op detacheren en werving & selectie. Met een flinke dosis enthousiasme en daadkracht brengen we de juiste mensen samen én samen brengen we mensen verder.
Vragen? Stel ze aan Gio
Solliciteren
Ga de uitdaging aan
Stap 1. Kennismaken
Wie ben je? Wat zijn je wensen? En waar ben je goed in? We willen alles van je weten. Om zo een goed beeld van jouw totaalplaatje te krijgen. Dat doen we tijdens een intake. Digitaal. Of bij ons op kantoor.
Stap 2. Inventariseren
We bekijken je cv en de mogelijkheden in de markt. Vinden we een match? Soms vragen we je een motivatiebrief te schrijven. Of een referentie van een vorige werkgever aan te leveren.
Stap 3. Introduceren
Het moment van de waarheid. We introduceren jouw profiel bij de opdrachtgever. Klopt vraag en aanbod? Hier ligt de kracht van NOVÉMBER. De perfecte match maken.
Stap 4. Plaatsing
Goed nieuws! Je mag van start bij de opdrachtgever. NOVÉMBER. maakt de administratie in orde. Zodat jij je kunt focussen op je nieuwe opdracht. Ben je er klaar voor?